Audrina tipsar

Alla hjärtan dag tips.

"Om du har en speciell person i ditt liv, eller vill göra något gulligt för en kompis, så är här mitt favorit kak recept som jag brukade göra med min faster Connie när jag växte upp. Det är en perfekt Alla hjärtans dag present.
Wrap it with pink or red saran wrap and put a red bow on top! Voila!

Alla hjärtans dag kakor
1 1/2 cup (ca 1/4 liter) strösocker
1 cup smör eller margarin
1 ägg
1 tsk vaniljsocker
1/2 tsk mandel smaktillsats
2 1/1 mjöl
1 tsk bak pulver

( 1 cup ca 1/4 liter)

Blanda socker och smör. Lägg i ägg och madel smaktillsats och blanda ordentligt. Häll i mjölet genom siktning.
Rör torra ingredienser tillsammans och blanda ihop med socker blandningen.

Efter blanda dengen till en boll och vira in i plast och låt sedan den vara i kylskåp i 2 till 3 timmar. Värm ugnen till 375 grader. Dela degen i två halvor och utrullning 3 / 16 "tjock på lätt floured yta. Dela med hjärt formar och grädda i 7 till 8 minuter eller tills gyllene färg.

När de väl är klar med bakning, låt dem kallna innan du lägger glasyr dem. Här är ett rosa glasyr recept nedan!
 GLASYR:
 1 kopp sifted konditori socker
 1 / 4 tsk. salt
1 / 2 tsk. vanilj
1 matsked mjölk

Ett par droppar röd livsmedel färg, kommer att göra glasyr en söt rosa om du inte använder för mycket, eller så kan du köpa färdig glasyr och lägg till din mat färg på det! Om ni väljer att ge mitt recept en chans, som jag tycker du ska;) Låt mig veta hur det går!

xoxoxo Audrina"

Det är inte det lättaste att översätta ett recept från Engelska till Svenska :p Men jag gjorde mitt bästa iaf ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0