Laurens skönhets tips

-Jag älskar att bara ha en skarp eyeliner. Vad jag gör är att jag använder en tunn, tunn pensel när jag ska måla med eyeliner. Jag blundar med ena ögat och lägger ner penseln mot fransroten drar sedan så jämnt jag kan. Sträck inte ut ögonlocket, då blir linjen mycket tjockare när ögonlocket sedan drar ihop sig. Det svåra är att få den lilla vingen på slutet. Ärligt talat är jag inte så bra på det själv, det blir olika vingar varje dag, men bara det blir jämnt på båda ögonen är jag glad. I övrigt har jag inte så mycket smink på ögonen. Jag gillar inte starka ögonskuggor. Min mamma sa alltid ”less is more ” när det gäller smink. Jag brukar hållla mig till en så neutral skugga som möjligt, på det sättet syns eyelinern mer och effekten blir mer dramatisk.

- När det gäller håret så använder jag inpackningar för att det är så slitet. Om jag inte har tid att fixa med håret så brukar jag spraya saltvattenspray i det och bara krama det. Då blir det snyggt beachvågigt. Annars älskar jag att använda diadem och hårband. Det är ett väldigt lätt sätt att se välvårdad ut.




Kommentarer
Postat av: Lojs

Hon målar sin eyeliner så fint ju! Jag gillar också att ha liquid eyeliner men min blir olika varje gång och det är väldigt lätt att misslyckas med den.

2009-08-05 @ 21:38:46
URL: http://lilliolito.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0